Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2012

Στις συναθροίσεις της ιστορίας


Περπατώ. Πορεύομαι ανάμεσα στους ανθρώπους ετούτης της μέρας. Που διαδηλώνει. Συναθροίζομαι παρανόμως. Στέκομαι δίπλα του. Τον κοιτώ. Είναι πάλι εδώ. Είναι 19 χρόνων και είναι 90 χρόνων και καβαλάει τον Παρθενώνα με μια σημαία στα χέρια. Χαμογελάω. Του χαμογελάω. Σύντροφε Μανώλη στις συναθροίσεις της ιστορίας βαράς προσκλητήριο. Ερχόμαστε.

13 σχόλια:

  1. "Συναθροίζομαι παρανόμως".
    Μόνο σε αυτό το κομμάτι απαγορευόταν http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231216637
    Χθες, μου είπαν ότι αυτό είναι νόμιμο για τις επισκέψεις αρχηγών ξένων κρατών και ότι το ίδιο είχε γίνει και με την επίσκεψη του Πούτιν. Αν είναι έτσι τότε πρόκειται για γελοιότητες των δημοσιογράφων τις οποίες φυσικά εμείς τσιμπάμε με τη μία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα ggk. Έχει ενδιαφέρον ο προχθεσινός τίτλος του εν λόγω άρθρου στη δικτυακή έκδοση του ΣΚΑΙ, που έλεγε ότι "απαγορεύτηκαν οι συγκεντρώσεις στο κέντρο της Αθήνας". Στο τέλος το άρθρο αναγκαστικά έλεγε τις περιοχές και τους δρόμους, όμως ο τίτλος είχε ήδη κάνει ζημιά στους φοβισμένους νοικοκυραίους...
    Και με τον Κλίντον είχαν γίνει τα ίδια που λες. Είναι ωστόσο νόμιμο κάτι τέτοιο; Είναι αυθαίρετη η ερμηνεία που επιχειρείται προκειμένου να δικαιολογηθεί νομικά (δηλαδή πολιτικά) μια τέτοια ενέργεια; Ο λόγος της απαγόρευσης ήταν ο επικοινωνιακός περίπατος του Σαμαρά από το Μαξίμου στο Προεδρικό Μέγαρο πεζή; Και αυτό το "απαγορεύονται οι συναθροίσεις" της αστυνομίας πολλά ξυπνάει ξεχασμένα παλιά πράγματα...

    Καιρό τώρα αποφεύγω τις γελοιότητες των δημοσιογράφων. Το "συναθροίζομαι παρανόμως" είναι ένα κλείσμο του ματιού στην ιστορία. Μια υπενθύμιση σε μένα και σε όσους διαβάζουν αυτό το μπλογκ: είμαστε κοντά στις συναθροίσεις που θα θεωρούνται παράνομες. Δες και τις "προληπτικές συλλήψεις της χθεσινής μέρας: http://parallhlografos.wordpress.com/2012/10/09/guardian-%ce%ad%ce%bb%ce%bb%ce%b7%ce%bd%ce%b5%cf%82-%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%b9%cf%86%ce%b1%cf%83%ce%af%cf%83%cf%84%ce%b5%cf%82-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%b4%ce%b7%ce%bb%cf%89%cf%84%ce%ad%cf%82-%ce%b2%ce%b1/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συμφωνώ ότι κανένας δε θα μας πει τι θα κάνουμε. Επειδή όμως τη συγκεκριμένη ζώνη τη ζω τα τελευταία 7 χρόνια, όταν ψηφίστηκε π.χ. το μνημόνιο 2 είχε κόσμο σε όλο το μήκος της Β. Κωνσταντίνου οι οποίοι έβριζαν, μούτζωναν κτλ. κτλ. τους πολιτικούς τους οποίους φυγάδευαν από εκεί. Σκέψου να περνούσε λοιπόν η Μέρκελ και ένας ανεγκέφαλος να πετούσε ένα μπουκάλι ή ακόμα χειρότερα μία μολότωφ στο αυτοκίνητο που τη μετέφερε. Δεν πρόκειται για ζώνη περιπάτου. Πρόκειται για τη διαδρομή Προεδρικό Μέγαρο-Αεροδρόμιο.

    Η χθεσινές διαμαρτυρίες δεν είχαν νόημα. Η Μέρκελ θέλει να πάρει πίσω τα λεφτά του λαού της. Από που θα τα εξοικονομήσουμε εμείς θα το αποφασίσει η δική μας κυβέρνηση (ούτε αυτό το ήξερα μέχρι χθες!!!) . Επίσης, το κάψιμο ναζιστικών σημαιών και οι ναζιστικές εμφανίσεις ήταν ντροπιαστικές. Ειδικά από τη στιγμή που εμείς έχουμε νόμιμα ναζιστές στη βουλή μας και αυτοί το πολεμάνε με νύχια και με δόντια. Αν ήμουν Γερμανίδα αυτή τη στιγμή θα είχα αποφασίσει να μη πληρώσω τους φόρους μου για να μη πάει τίποτα στην Ελλάδα. Ευτυχώς όμως ήταν μεμονωμένες σαχλαμάρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι χθεσινές διαμαρτυρίες είχαν νόημα: δεν μπορούμε να θυσιάζουμε ένα λαό για χρέη των οποίων την ευθύνη δεν έχει αυτός και για να αποπληρώσουμε τα χρέη αυτά όχι σε ένα λαό που μας δανείζει, αλλά στο τρομακτικό κεφάλαιο που και αυτή την περίοδο διαφεντεύει την Ευρώπη σαν αμείλικτος τοκογλύφος. Έχει νόημα γιατί πρώτα θα πρέπει να δούμε πόσο από αυτό το χρέος είναι πραγματικό και ποιους θα φορολογήσουμε για να εξασφαλίσουμε το κύριο μέρος της αποπληρωμής του.
    Η χθεσινές διαμαρτυρίες ίσως να μην έχουν νόημα αν στόχο έχουν μόνο αυτά, αν δεν στοχεύουν σε μια συνολική ανατροπή. όμως αυτή ίσως να είναι άλλη κουβέντα.

    Όσο για τις σβάστικες (τις "γερμανικές σημαίες" όπως είπε ένα δημοσιογραφικό φρούτο χθες σε κάποιο δελτίο ειδήσεων)και τους μασκαράδες ναζί, συμφωνούμε απόλυτα. Παρά το γεγονός ότι επιχειρείται ένας παραλληλισμός της οικονομικής κατοχής με την πολεμική κατοχή του '41- άστοχος και υπερβολικός...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "για χρέη των οποίων την ευθύνη δεν έχει αυτός"
    δε συμφωνώ απόλυτα.
    "πρώτα θα πρέπει να δούμε πόσο από αυτό το χρέος είναι πραγματικό και ποιους θα φορολογήσουμε για να εξασφαλίσουμε το κύριο μέρος της αποπληρωμής του."
    Συμφωνώ. Έλα όμως που στην Ελλάδα ακόμα και τώρα ο καθένας κοιτάζει την πάρτη του. Ο πλούσιος θα μείνει πλούσιος, ο μεσαίος θα γίνει φτωχός και ο φτωχός θα πεθάνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. επίσης όπως λέει και η γιαγιά μου "εντάξει κατέβασε τη σημαία από την Ακρόπολη, τη γερμανική εννοώ, αλλά έλεος, πήγαινα τότε δημοτικό, τώρα κοντεύω να πεθάνω και ακόμα μας πρήζει τ' αρχίδια με τη σημαία που κατέβασε από την Ακρόπολη. Και στο κάτω-κάτω αν ήταν οι φρουροί για να τον έβλεπα αν θα την κατέβαζε."

    Οι ήρωες προχωρούν στα σκοτεινά να σου θυμίσω. Όπως ο άλλος ήρωας που κατέβασε μαζί του τη σημαία και ποτέ του δεν το εξαργύρωσε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. κι όσο για την ευθύνη με τα χρέη, δε σε βλέπω να αρνείσαι να χρησιμοποιήσεις Internet παρ' όλο που η ανάμιξή σου στην όλη εφεύρεση είναι ακριβώς μηδέν.

    Το αυτό και για αποκαϊδια 40 χρόνων πάρτι. Εσύ άμα μπεις στο σπίτι σου και έχουν χέσει τριάντα άτομα [που φύγανε], πες "δεν θα τα καθαρίσω, δεν τα έκανα εγώ και άρα δε μου βρωμάνε ούτε πρόκειται να πάθω δυσεντερία και τύφο". Η πραγματικότητα όμως λέει ότι το σπίτι σου είναι γεμάτο κουράδες και ότι πρέπει να τις αντιμετωπίσεις παρ' όλο που δε φταις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. J95 καλημέρα. Φαντάζομαι πως "εξαργύρωση" θεωρείς το ότι βγαίνει στα 90 του στο δρόμο και κάνει δηλώσεις στα κανάλια ή το ότι έγινε βουλευτής; Δεν ταυτίζομαι πολιτικά μαζί του, αλλά θαυμάζω το πάθος, την επιμονή και την ζούρλα του. Πριν 2 χρόνια τον σύστησα στο γιο μου. Του έσφιξε το χέρι ο Γλέζος εγκάρδια και μίλησαν λίγο. Το Γλέζο τον σέβομαι, όπως σεβόμουν και το Σάντα (στου οποίου την κηδεία πήγα, μόνος με ένα κόκκινο τριαντάφυλλο στο χέρι).

    Και επειδή αυτά τα αφελή και τα ρομαντικά μάλλον τα απεχθάνεσαι, να στο πω κι αλλιώς: Ακόμα χέζουνε στο σπίτι μου τα τριάντα παληκάρια και όσο περνάει από το χέρι μου θα τα πάρει ο διάολος. Και αυτά και όσους τόσα χρόνια τα υποστήριζαν. Τις κουράδες Δημήτρη της πετάς, δεν της τρως...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σχετικά με τις απαγορεύσεις πάντως, υπάρχει το άρθρο 11 του Συντάγματος, το οποίο τις επιτρέπει υπό ορισμένες συνθήκες. Οι συνθήκες αυτές διευκρινιζονται στην περεταίρω νομολογία.
    Ο νόμος στον οποίο βασίστηκαν για τη χτεσινή απαγόρευση ήταν του 1971. Δλδ της Χούντας.

    Αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ναι, ναι όλοι διαβάσαμε για το άρθρο και για τον νόμο της χούντας στον οποίο βασίζεται το άρθρο.

    Το άρθρο επίσης λέει ότι "Οι Ελληνες έχουν το δικαίωμα να συνέρχονται ήσυχα και χωρίς όπλα". Τα παιδιά στη Μαρφίν πως δολοφονήθηκαν τότε; Έφταιγαν οι μπαχαλάκιδες, έφταιγαν και οι μπάτσοι κτλ. κτλ. Χθες, όσοι δουλεύουμε και όσοι ζουν στη συγκεκριμένη περιοχή δε θέλαμε να πεθάνουμε και δεν υπήρχε κανένας νόμος, κανένα όργανο και κανένας συμπολίτης να μας σώσει. Ποια είναι η λύση λοιπόν σε αυτή την ανήθικη χώρα για να μη φοβούνται οι πολίτες να περπατούν στο δρόμο;

    Εξάλλου να τονιστεί ότι μόνο σε εκείνη τη διαδρομή απαγορεύονταν οι διαδηλώσεις. Μπορούσε, αυτός που είχε τις ειρηνικές φυσικά διαθέσεις, να διαμαρτυρηθεί λίγο πιο κάτω. Στη χούντα φαντάζομαι δεν επιτρεπόταν αυτό, ε;

    Αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ggk: πιστεύω πως συγχέεις γενικεύοντας. Τα πράγματα οφείλουμε να τα διυλίζουμε, αλλά θεωρώ επικίνδυνο όταν δεν είναι απλά παράλογο να τα ανακατεύουμε όλα σε μια σούπα. Αναφέρομαι στη marfin- μου είναι απλά αδιανόητο ποια απαγόρευση θα γλύτωνε αυτούς τους ανθρώπους από το θάνατο (τη δολοφονία).

    Η λύση λοιπόν για να μην φοβούνται οι πολίτες να περπατούν στο δρόμο είναι πιστεύω να βγουν και να περπατήσουν στο δρόμο. Τι σημαίνει ειρηνικές και τι πολεμικές διαθέσεις; Πόσο ειρηνικές είναι οι διαθέσεις των διαδηλωτών (γενικεύοντας) και πόσο των "οργάνων της τάξης"; Πόσο ειρηνικές είναι οι διαθέσεις των αυτόχειρων και πόσο της κυβέρνησης. Πόσο ειρηνικές είναι οι διαθέσεις του Στουρνάρα και πόσο του Γλέζου; Η δημοκρατία και η ελευθερία κατά τη γνώμη μου δεν τεμαχίζεται σε ζώνες για κανένα λόγο.

    Κι αυτά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τους υπαλλήλους της Marfin θα τους έσωζε ο πολιτισμός που δεν έχουμε. Και δυστυχώς δεν πέθαναν καν στον δρόμο αλλά στην εργασία τους όπου σύμφωνα με τη δημοκρατία και την ελευθερία είχαν το δικαίωμα να βρίσκονται.

    Οι διαθέσεις των διαδηλωτών μπορούν να είναι απόλυτα ειρηνικές και να περάσουν μια χαρά το μήνυμά τους. Απλά εμείς σε αυτή τη χώρα έχουμε ξεφύγει εντελώς. Το όργανο της τάξης δεν κατεβαίνει με ειρηνικές διαθέσεις και έτσι και ο πολίτης κατεβαίνει αγριεμένος. Βασικά, από όπου και αν το πιάσεις βρωμάει... δεν ξέρω αν υπάρχει λύση.






    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς με τους εαυτούς μας , τότε θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι αυτό το χρέος που έχει σήμερα η χώρα το δημιουργήσαμε μόνοι μας. Έχουμε ακριβώς το ίδιο μερίδιο ευθύνης όλοι μας και νομίζω ότι τα τελευταία τριάντα χρόνια ο λαός είχε πάρα πολλές φορές την ευκαιρία να αλλάξει την πορεία προς την καταστροφή. Όμως δεν το έκανε , προτιμούσε να κουνάει πράσινα ,μπλε και κόκκινα σημαιάκια επιδοκιμάζοντας την πορεία προς την πρόσκρουση.
    Και όσο ηλίθιος κι αν είναι κανείς όταν βλέπει πως την χειρότερη δυνατή για τον τόπο στιγμή , ένα τμήμα του λαού επιλέγει να σταθεί στο πλάι της Χρυσής Αυγής και να ζητήσει την συνδρομή της στην σωτηρία της χώρας , τότε καταλαβαίνει ότι αυτό που μας συμβαίνει, δικαίως μας συμβαίνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή