Υπάρχει ένα εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου στο Μαλαγάρι, πίσω από την Περαχώρα, απέναντι από τις Αλκυονίδες νήσους. Σκαρφαλωμένο πάνω στο βουνό και απομακρισμένο από κάθε κατοικημένη περιοχή. Είναι ένα βυζαντινό κτίσμα του 11ου αιώνα με ελάχιστες τοιχογραφίες στο εσωτερικό του. Ένα βασανισμένο εκκλησάκι γυμνό και παρατημένο στη φθορά των καιρικών συνθηκών. Δεν ξέρω τι με μαγεύει τόσο στα ζωγραφισμένα πρόσωπα- ίσως η σιωπή τους, πιο απόλυτη και από το θάνατο. Ή η αντίστασή τους στη φθορά αιώνες τώρα.
Πολύ καλό
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα εικονίζεται στην προτελευταία εικόνα η Ειρήνη η Αθηναία -η εικονολάτρης σύζυγος του Λέοντα του Δ και μητέρα του Κωνσταντίνου ΣΤ που έδωσε εντολή να τυφλωθεί ο γιός της- ή η άλλη η Ειρήνη Δούκαινα, σύζυγος του Αλέξιου Κομνηνού και μητέρα της Άννας και του Καλωιωάννη;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάλλον η δεύτερη αφού το εκκλησάκι είναι του 11ου.
Από τις υπεροχότερες που έχω δει. Και δεν τις γνώριζα. Πολλά ευχαριστούμε. Αληθινή τέχνη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το πρώτο είναι καταπληκτικό.
ΑπάντησηΔιαγραφή@Λύσιππος: αξίζει η επίσκεψη- και έχει και υπέροχη θέα από εκεί πάνω.
ΑπάντησηΔιαγραφή@Τσαλαπετεινός: να σου πω... εγώ δεν τα ξέρω αυτά τα πράγματα. Αλλά η γυναίκα της πρώτης φωτογραφίας πολύ μου άρεσε. (Να σκεφτείς δεν έχω βάλει και φώτοσοπ...)
@Εύη Βουλγαράκη-Πισίνα: Σχεδόν βλάσφημο να ισχυριζόμαστε κάτι τέτοιο μάλλον.
@Δύτης των Νιπτήρων: γι' αυτό μπήκε πρώτο. Για... κράχτης ομορφιάς!
Πολύ όμορφες. Αν διακρίνω καλά η τεχνοτροπία πρέπει να ΄ναι της μακεδονικής σχολής. Ελάχιστα τέτοια εκκλησάκια της εποχής με αγιογράφηση τέτοιας τεχνοτροπίας έχουν μείνει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχω υπόψη 2-3 ακόμα κάτω απ΄τα αυλάκι.
Τώρα προσέχω ότι στη δεύτερη εικόνα έχουν αφαιρεθεί τα μάτια. Το έχω δει σχεδόν σε όλους τους αγίους στην Παναγία Μαυριώτισσα στην Καστοριά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν την κατέχω την ιστορία, μα είναι πανέμορφες. Πολύ θα 'θελα να το επισκεφτώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξαιρετικές εικόνες. Βλέμματα που μοιάζουν να αντλούν από μέσα μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι τώρα πρέπει να ακολουθήσει ποστ για τον μοναχό Σοφρώνιο ;)
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλέ μου Βιβλιοθηκάριε, πολύ θα ήθελα να ξέρω αν υπάρχει χρονολογία και το όνομα του αγιογράφου (ή όποιες πληροφορίες έχεις, τελοσπάντων) εκ μέρους μιας φιλενάδας μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπέροχες αγιογραφίες.
Σου το λέει μια άθεη! (Εγώ!)
κ.κ.
@Σταυρούλα: "Αυλάκι" εννοείς προφανώς την υπέροχη και τεράστια διώρυγα της Κορίνθου...
ΑπάντησηΔιαγραφή@Τσαλαπετεινός: Είναι τυχαίο μάλλον- πάντως σε άλλα βυζαντινά εκκλησάκια της Κορίνθου τα μάτια έχουν αφαιρεθεί επί τούτου.
@Nefosis: για επίσκεψη ενδείκνυται η Μεγάλη Παρασκευή. Λεπτομέρειες θα σου δώσω όταν βρεθούμε.
@fvasileiou: Νομίζω πως η τέχνη κρύβεται ακόμη κι εκεί που θέλουν να την κρύψουν - είτε με μια ιδεολογία, είτε με μία πίστη, είτε με μία χρηστικότητα.
@Γρηγόρης Στ.: Νομίζω πως το παράκανα με το... χριστιανισμό. Άσε που βρήκα και κάτι άλλο "σχετικό" και παλεύω να σκεφτώ πως θα το μεταμορφώσω...
@κ.κ.: Δεν έχω καμία πληροφορία. Για τον Καλοζώη δεν βρήκα κάτι στο google. Για τον Άγιο Νικόλαο στο Μαλαγάρι ο Γρηγόρης Στ. βρήκε αυτό: http://odysseus.culture.gr/h/2/gh251.jsp?obj_id=19577
υγ: άστα... κι εγώ άθεος είμαι...