Έψαχνα καιρό να συνδυάσω τμήματα ενός βιβλίου με εικόνες που θα επέλεγα εγώ: ο διάλογος θα ήταν αντιθετικός, αλλά με ποιο τρόπο; Το βιβλίο είναι μια "σεξουαλική διαφώτισις των νέων" - συντίθεται από ομιλίες του συγγραφέα του στη Σχολή Μονίμων υπαξιωματικών Πατρών τη δεκαετία του '50. Έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον ο σκοταδισμός του - μυρίζουμε τη σεξουαλική καταπίεση (περί αυτού πρόκειται) των προηγούμενων γενιών. Οπότε κρίνω πως δεν χρειάζεται περισσότερη κουβέντα. Ας παντρέψουμε τη βία της συντήρησης με την ομορφιά της τέχνης...
|
Γιάννης Ψυχοπαίδης |
|
Παύλος Χαμπίδης |
|
Τάσος Μαντζαβίνος |
|
Μιχάλης Μαδένης |
|
Εδουάρδος Σακαγιάν |
|
Μιχάλης Ζησίου |
|
Μιχάλης Μανουσάκης |
|
Δημήτρης Παπαϊωάννου |
έξοχο! και το όνομα του φωστηρος αυτου?
ΑπάντησηΔιαγραφήγιατί η τέχνη δεν είναι ποτέ στρεψόδικη
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ουγγιές; Ούτε καν σε οκάδες;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ καλή και εύστοχη η αντίστιξη. Ο λόγος που επιχειρεί χειραγώγηση συναντά την εικόνα που επιχειρεί απελευθέρωση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩστόσο, έχεις σκεφτεί ότι αυτά που εμείς σήμερα θεωρούμε σωστά και επιτρεπτά,
αυτά που εσύ γράφεις κι αυτά που γράφω εγώ,
ίσως σε μερικές δεκαετίες να τα θεωρούν προϊόντα της εποχής-μας,
εφήμερα, στρεβλές απόψεις ενός στρεβλού μεταμοντέρνου παραπολιτισμού;
Λέω ίσως.
Γιατί η ιδεολογία κάθε εποχής εύκολα κρίνεται από τις επόμενες ξεπερασμένη και μονολιθική.
Καλημέρα
Πατριάρχης Φώτιος
@Krot:
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντωνόπουλος , Αναστάσιος Β.
Σεξουαλική διαφώτισις των νέων :παιδαγωγική, ψυχολογική και κοινωνική μελέτη / Αναστασίου Β. Αντωνοπούλου . - Πάτραι : Τυπογραφεία Αφών Συναδινού , 1953. - 84 σ. ; 21 εκ.
@roubinakiM: Δεν μπορώ βέβαια να διαφωνήσω σε αυτό που λες...
@Τσαλαπετεινός: άρχισα να ψάχνω λεξικά μήπως και βρω μια διαφορά στις λέξεις φίλε- μόνο η προέλευση διαφέρει. Φαντάζομαι πως αποφεύγει την οκά για να μην παραπέμψει στα ανατολικά ήθη ;)
@Πατριάρχης Φώτιος: Με τρία-τέσσερα πράγματα σκέφτηκα να συνοδεύσω το κείμενο: ερωτικές καρτ-ποστάλ του Μεσοπολέμου, φωτογραφίες γυμνών στρατιωτών, φωτογραφίες/ρεπορτάζ ερωτικών εγκλημάτων κ.α. Διάλεξα μάλλον το πιο εύκολο ;)
υγ: σκέφτομαι πως μπορεί βέβαια να είναι όπως λες. Όμως σκέψου πως μιλάμε για το '50 και πως κρίνοντάς το και με την εποχή του συνεχίζει να είναι αντιδραστικό, καταπιεστικό και φανατισμένο κείμενο. Αυτό που τώρα κρίνουμε, από μια ακόμη συντηρητική και αντιδραστική εποχή, μοιάζει εύκολο ότα στοχεύει στο '50, με ενδιαφέρει όμως το μέγεθος της σεξουαλικής καταπίεσης των προηγούμενων που με τέτοιες διδαχές ανακάλυψαν τον ερωτισμό και κάπως έτσι τον χειρίστηκαν και στα παιδιά τους.
Εδώ που τα λέμε, μακάρι η επόμενη εποχή να μας κρίνει ως μονολιθικούς και ξεπερασμένους: αυτό θα σημαίνει πως θα έχει προοδεύσει...