Πέμπτη 26 Απριλίου 2012

Φωτογραφικό κουίζ



Βρείτε διαφορές και ομοιότητες

12 σχόλια:

  1. Γιώργο, κι εγώ πιστεύω ότι η συνολική απαξίωση της πολιτικής και η αντικατάσταση του πολιτικού λόγου με μούντζες οδηγεί σε επικίνδυνα μονοπάτια αλλά είσαι φάουλ να ταυτίζεις τον απολιτίκ "αγανακτισμένο" με τον ναζισμό...

    Σίγουρα κάποιοι από την πρώτη φωτογραφία θα καταλήξουν στη δεύτερη αλλά δεν μπορούμε να "χαρίζουμε" τόσο κόσμο στην ΧΑ και τους φασίστες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αν βέβαια άνοιγε λίγο το πλάνο της πρώτης φωτογραφίας θα μας αποκάλυπτε ότι δίπλα ακριβώς συντελούνται σημαντικές πολιτικές διεργασίες. Δεν ξέρω από που ξεκίνησε η (ευρέως διαδεδομένη από ό,τι βλέπω) ιδέα ότι τους αγανακτισμένους τους μετασχημάτισε η ΧΑ σε κομματικό στρατό, τη βρίσκω πάντως άδικη, παραπλανητική και επικίνδυνη. Η κάλπη είναι κοντά, ας περιμένουμε λίγο ακόμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Snowball και Silent, νομίζω πως ο οικοδεσπότης δεν τσουβαλιάζει συλλήβδην, απλά θέλει να υποσημειώσει ότι εύκολα αυτού του είδους ο κόσμος μπορεί να πέσει στη λούμπα του φασισμού.

    Η ιστορία το επιβεβαιώνει εξάλλου, πως οι κυρΠαντελήδες αυτού του κόσμου, όταν έβρισκαν δουλειά στη Βέρμαχτ, δεν αναρωτιώντουσαν πού θα χρησιμοποιηθούν τα όπλα που κατασκεύαζαν, και πως, για να μη χάσουν αυτή τη δουλειά, με προθυμία πολλοί από αυτούς βάζανε φωτιές και σπάγανε μαγαζιά και κρύσταλλα.

    Aλλά ναι, ας μην το χαρίζουμε αυτόν τον κόσμο έτσι. Τι κάνουμε για να μην τον χαρίσουμε, ρωτώ εγω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ίσως τις τελευταίες εβδομάδες με το να συζητάμε συνέχεια για τη ΧΑ, μάλλον της κάνουμε καλό. Μονοπωλεί τις συζητήσεις παντού και στα social media, αντί να μιλάμε συνέχεια για την ανεργία, τους φόρους, όσα έγιναν και γίνονται, φοβάμαι πως έτσι κάνουμε καλό και στα μεγάλα κόμματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υπάρχει και κάτι άλλο όμως. Όλοι αυτοί άραγε θα ξανακατεβούν στην Πλατεία και αν όχι ποιος φταίει;

    γρηγόρης στ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εγώ πάλι συμφωνώ με τον Snowball, τους απολιτίκ ας μην τους χαρίσουμε στους φασίστες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εγώ πάλι μεταξύ πρώτης και δεύτερης φωτογραφίας την μόνη διαφορά που βλέπω είναι στην ποσότητα τρίχας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Είναι σαφώς οι σύντομες τοποθετήσεις σας ένα μωσαϊκό από μόνες τους. Και αυτό είχαν ανάγκες οι δύο φωτογραφίες που τοποθετήθηκαν μαζί. Στο σχολιασμό που έγινε υπάρχει αγωνία για την αξιοποίηση του αγανακτισμένου προς μια θετική αριστερή ψήφο, προκειμένου να μην χαριστεί επιπλέον στους νεοναζί της Χρυσής Αυγής.

    Υπάρχουν"φυσικές" ομοιότητες στις δύο φωτογραφίες. Η από κοινού μούντζα και ο ναζιστικός χαιρετισμός μοιάζουν σαν κινήσεις. Απαιτούν ομοίους που συμπράττουν στην κίνηση για να εκδηλωθούν. Υπάρχει μια διαφορά: ο αγανακτισμένος που μουντζώνει δεν έχει αρχηγό, ο ναζιστής έχει.

    Το σχόλιο που επιχειρεί η παράθεση των δύο φωτογραφιών δεν είναι βέβαια τόσο επιφανειακό. Επιχειρεί μονάχα να εκκινήσει έναν προβληματισμό, όπως μια σπίθα βάζει φωτιά. Η απολίτικη πλατεία που οργιζόταν με τους κλέφτες (όποιο τμήμα της τέλος πάντων) τι ψηφίζει σε 5 μέρες; Ποιο ποσοστό της στρέφεται στη Χρυσή Αυγή; Ποιο τμήμα της στρατεύεται στην πολιτική διαδικασία; Οι πλατείες διέλυσαν τα κόμματα του δικομματισμού, συνέβαλαν σε αυτό ή όχι; Η συνολική απαξίωση του πολιτικού συστήματος οδηγεί εύκολα στο φασισμό; Μην ξεχνούμε πως ο φασισμός στην Ιταλία βγήκε μέσα από τους συνδικαλιστές και το σοσιαλιστικό κόμμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Επειδή τώρα πήρα χαμπάρι το ποστ θα γράψω κι εγώ δυο πραγματάκια (κι ας με πει η κροτ statler).

    Πέρι "απολιτικ αγανακτισμένων": Δεν ταυτίζεται η απολίτικη αγανάκτιση απαραιτήτως με τον ναζισμό, αλλά είναι σίγουρα πολύ πιο κοντά στον εύκολο εθνικισμό (μας την φέρανε οι ξένοι και οι εδώ λακέδες τους) απ' ό,τι είναι σε οτιδήποτε άλλο. Το πως ο εύκολος εθνικισμός κατέληξε να εκφράζεται μέσω του Καμμένου και της ΧΑ τα εξηγεί ο αντώνης εδώ (http://leninreloaded.blogspot.co.uk/2012/04/blog-post_24.html). Δε χρειάζεται να συμφωνεί κανείς εντελώς με την ανάλυση (εγώ δε συμφωνώ με τα περισσότερα σημεία) αλλά στην περιγραφή της "κοινής λογικής" και τις συνέπειες τον βρίσκω να έχει δίκιο. Τέλος κάτι σχετικά με τους "αγανακτισμένους" ως τέτοιους. Το γεγονός ότι τα καλέσματα ήτανε θεσμοποιημένα α-πολίτικα και γιουχάρονταν ακόμα και συνδικαλιστικοί φορείς (κ δεν αναφέρομαι στη ΓΕΝΟΠ) προφανώς και δημιουργούσε προνομιακό πεδίο για εθνικιστικές ομάδες οι οποίες κατεβαίνανε με τη γαλανόλευκη και μόνο. Όπως προνομιακό πεδίο δημιούργησε και το βάφτισμα ως 'κλεφτών' συλλήβδην όλου του πολιτικού κόσμου.


    Και κάτι σχετικά με τις "σημαντικές πολιτικές διεργασίες" που ανέφερε ο/η silent: Χωρίς να διαφωνώ πως μπορεί όντως να ήτανε σημαντικές οι πολιτικές διεργασίες που συνέβαιναν στην κάτω πλατεία στην οποία προφανώς αναφέρεται, τόσο οι συμμετέχοντες όσο και οι ευνοϊκά διακείμενοι θεατές είναι πιθανό να αποτύχανε να κάνουνε το zoom out που απέτυχε να κάνει και ο φωτογράφος. Υπάρχει ο κίνδυνος δηλαδή να μπερδέψανε το μέρος (στο οποίο συμμετείχανε) με το όλον. Όπως και να έχει, θα μάθουμε αρκετά γρήγορα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @latecomer: δεν είναι η πρώτη φορά που συμφωνώ μαζί σου.

    Waldorf

    ΑπάντησηΔιαγραφή