Δευτέρα, 4 Οκτωβρίου 2010

Το Κούκινου και η Ουγκάντα του Βορρά

- Μπορείτε να μας δείξετε πώς να χρησιμοποιούν τα αριθμητάρια;
- Εγώ του βάζω επιπλέον ασκήσεις από αυτές που τους βάζετε, αλλά αντιδράει. Μήπως μπορείτε να του πείτε ότι τις βάζετε εσείς, προκειμένου να τις κάνει;
- Αρνούνται να κοιμηθούν στις 21.00. Μήπως μπορείτε να τους πείτε να κοιμούνται νωρίς, γιατί εμάς δεν μας ακούνε;
- Δεν ΜΟΥ έχουν έρθει ακόμη κάποια βιβλία. Πότε θα τα παραλάβω;
- Διαδραστικούς πίνακες δεν έχει ακόμη το σχολείο;
- Μπορείτε να τους πείτε να μην ζωγραφίζουν στο σπίτι; Έχει γεμίσει τους τοίχους ζωγραφιές.
- Είναι αντιπαιδαγωγικό που της δίνω ένα ευρώ για κάθε εργασία που κάνει;
- Γίνεται τα πρωτάκια να προαυλίζονται άλλες ώρες, γιατί φοβούνται τα μεγαλύτερα παιδιά;

Συγκρατήθηκα και άφησα να κατασταλάξουν λίγο οι εντυπώσεις από τις πρώτες μέρες του σχολείου, τους γονείς και τους δασκάλους, το χελωνάκι που χωρίς φόβο και πάθος κάθε πρωί βαδίζει… την πορεία προς τη γνώση….

Οι παραπάνω κουβέντες ειπώθηκαν στην πρώτη «ενημέρωση γονέων»*. Εκεί ακούσαμε από τη δασκάλα, ότι επειδή έχουν αυξηθεί τα «γνωστικά» δεν είναι εφικτό ακόμη να βγει το πρόγραμμα, ότι λείπουν κάποιες ειδικότητες***, καταλάβαμε ότι υπάρχει ένα θεματάκι με τους καθηγητές που μπήκαν στην πρωτοβάθμια («δεν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις», κάτι μου θυμίζει αυτό… κάτι σχετικό με τις σχολικές βιβλιοθήκες και τους βιβλιοθηκονόμους….). Επίσης χωρίς να βγούμε σοφότεροι σε ό,τι έχει να κάνει με τη λειτουργία και το πρόγραμμα του σχολείου (τι έχει αλλάξει βρε αδερφέ από τότε που εμείς πηγαίναμε στο δημοτικό;) ακούσαμε ότι το παιδί στο σχολείο ακούει και στο σπίτι εμπεδώνει τα νέα πράγματα. Εγώ βέβαια σκέφτηκα κάτι καλύτερο, αλλά δεν το είπα: στο σπίτι να ακούει και στο σχολείο να εμπεδώνει. Τέλος παραδώσαμε και τα σχετικά αναλώσιμα με τα οποία ευτυχώς το δημόσιο σχολείο θα μπορεί να λειτουργεί (χαρτιά, χαρτόνια, κόλλες, πλαστελίνες κτλ) παρέχοντας τη συνταγματικά κατοχυρωμένη δωρεάν παιδεία που είναι δικαίωμα όλων (όσων μπορούν να την πληρώνουν έμμεσα και άμεσα) …

Κατά τα άλλα, οι επιχορηγήσεις για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων έχουν μειωθεί στο 1/3 των περσινών και οι λογαριασμοί ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ δεν έχουν πληρωθεί εδώ και μήνες, ούτε θα πληρωθούν. Τα χρήματα που έχουν δοθεί θα διατεθούν για το πετρέλαιο - χωρίς να είναι βέβαιο αν θα επαρκέσουν, όπως μας ενημέρωσε ο διευθυντής του σχολείου. Εκεί σε λίγο καιρό θα τεθεί το θέμα να πληρώσουμε οι γονείς, οπότε προβλέπω να γίνεται τρελό πανηγύρι… Το θέμα αυτό δεν αφορά μόνο στο εν λόγω σχολείο, αλλά από ό,τι καταλαβαίνω σε πολλά σχολεία της Αττικής (τουλάχιστον). Δεν θα σας απασχολήσω με το «διευρυμένο ωράριο» και τα «γνωστικά» του που επαναλαμβάνονται στο πρόγραμμα του «ολοήμερου» (σχολείου), το οποίο «ολοήμερο σχολείο» δεν θα ασχολείται πλέον με τη «μελέτη», δηλαδή το διάβασμα των μαθημάτων και τις εργασίες τις επόμενης μέρα για τα παιδιά που το παρακολουθούν, και τα οποία θα διαβάζουν τα μαθήματά τους («εμπέδωση») μετά τις 16.00 το απόγευμα που θα συναντούν τους ταλαίπωρους γονείς τους στο σπίτι κουρασμένα και αυτά, όπως και εκείνοι…..ουφ!

Ο Σύλλογος Γονέων έχει εξαιρετική δραστηριότητα και παρέχει μέσω της εθελοντικής προσφοράς πολλά πράγματα καθώς και με καλύτερους οικονομικούς όρους αρκετές δραστηριότητες (μουσική, σκάκι, θέατρο, χορούς κ.α.) τα Σάββατα στο χώρο του σχολείου.

Ήμουν μάλλον αφελής να περιμένω πως θα δω 24 χρόνια μετά την έξοδό μου από το δημοτικό μία βελτιωμένη και σύγχρονη εκπαίδευση. Ο «δάσκαλος» έχει χάσει αρκετή από την αίγλη του, ο νέος δάσκαλος έχει ωστόσο ενισχύσει την κενοδοξία του – το βλέπουμε και… αλλού αυτό –, νοιώθω πως η νέα ορολογία του σχολείου είναι κενή περιεχομένου, ή τουλάχιστον του ανάλογου. Οι γονείς – ναι έχουν και δικαίωμα ψήφου – έχουν «απολέσει τη σφαίρα» και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αγχώνονται τόσο πολύ να φορτώσουν γνώσεις αντάξιες της σκληρής αγοράς τους μικρούς μπελάδες τους.

Ας είναι. Ας πάμε λοιπόν σε κάτι εύθυμο, έτσι, για να μην αφήσω μία αίσθηση γκρίνιας.

[Ο διάλογος γίνεται στην κουζίνα:]
- Μαμά σήμερα κάναμε αγγλικά
- Ναι;
- Ξέρεις πώς λέμε τη μπανάνα στα αγγλικά;
- Πώς;
- ΜΠΑΝΑΝΑ
-…
- … την πίτσα;
- …;
- ΠΙΤΣΑ. Το μπλε;
- πώς;
- μπλου

- Εγώ: Και δεν μου λες…. Το κόκκινο πώς λέγεται, ξέρεις;
- Εκείνος: …. Εεε… ΚΟΥΚΙΝΟΥ

*Ενημέρωση γονέων: οι γονείς λένε τον πόνο τους, και η δασκάλα τον δικό της
** Γνωστικά: οι παλιοί θα τα θυμούνται ως «μαθήματα». Επίθετο που συμπεριφέρεται ως ουσιαστικό…
*** Ειδικότητες ή εκπαιδευτικοί λέγονται σήμερα οι δάσκαλοι και οι καθηγητές

********************
Συμπληρώνεται σήμερα ένας χρόνος από όταν η παρούσα κυβέρνηση ανέλαβε την εξουσία. Είχε υποσχεθεί πως με τα λεφτά «που υπάρχουν» θα φτιάξει μία καινούρια παιδεία μετατρέποντας την Ελλάδα σε «Δανία του Νότου». Φαίνεται πως για να γίνουμε «Δανία του Νότου» πρέπει πρώτα να μετατραπούμε σε Ουγκάντα του Βορρά;

11 σχόλια:

Кроткая είπε...

Καταρχάς είσαι άδικος με την Ουγκάντα.
Η Ουγκάντα είναι τίμια και δεν το παίζει κάτι που δεν είναι. Σε αντίθεση με τη δικιά μας που δεν ξέρει ούτε τι είναι ούτε τι θέλει να είναι.

Δεύτερον, από τη σύντομη θητεία μου ως "εκπαιδευτικός" (ναι, ναι, ιδιαίτερα έκανα), έχω να δηλώσω υπευθύνως πως τα παιδιά διαχρονικά έχουν ένα και μόνο πρόβλημα: τους γονείς. Επίσης, πως κάθε πέρσι και καλύτερα (όσο μπανάλ, κλισέ και απαισιόδοξο κι αν ακούγεται).

Καλά κουράγια!

[Υποψιάζομαι πως η δασκάλα των αγγλικών, για να μην τα πανικοβάλλει, τους ξεκίνησε από αυτά που είναι ίδια με τα ελληνικά!]. :)

Γιώργος Κατσαμάκης είπε...

Πρώτον, έχεις δίκιο (για την Ουγκάντα). Δεύτερον, συμφωνώ απόλυτα (φαίνεται και από τις πραγματικές τους ερωτήσεις στην αρχή του κειμένου. Τρίτον, ευχαριστούμε και τέλος, oh yesss.

Τσαλαπετεινός είπε...

Tι Ουγκάντα του Βορά τι Δανία του Νότου...


Υ.Γ. Πάντως πιο πολύ πρωτάκια είναι οι γονείς από τα πραγματικά πρωτάκια, τα παιδιά τους!

renata είπε...

Να υποθέσω πως είστε σ΄ ένα απ΄αυτά του διευρυμένου ωραρίου ή αλλιώς αναμορφωένου προγράμματος; "Αναμορφωτήρια" τα λέω εγώ, αφού καταναγκαστικά έργα τα βλέπω. Πρωτάκια και να σχολάνε 7ωρο.

Όσο για τις πάμπολλες ειδικότητες που μπάινοιν, τα ΄χει κάνει κουλουβάχατα η υπουρχέσα μας. Πρώτα απόσπασε παράνομα καθηγητές απ΄την Β/θμια να τα λειτουργήσει απ΄την πρώτη μέρα και μετά απ΄το κράξιμο που έφαγε τους άφησ ενα δηλώσουν πού θέλουν και πολλοί ξαναγύρισαν στην Β/θμια.
Σ΄ένα τέτοιο παλεύω κι εγώ φέτος, με το να μην προλαβαίνω να μετρώ συναδέλφους ειδικοτήτων , που δεν έχουν ιδέα από παιδαγωγικής απόψεως οι περισσότεροι πραγματικά. Οι ώρες μειώθηκαν σε κα΄να δυο (π.χ. Γλώσσα) η ύλη όχι, μπαίνω μέσα και τρέχω. Όση ώρα είχα για επαφή με τους μαθητές μου μέσα από κάποια δραστηριότητα στα εικαστικά ή αλλού την έχω χάσει, αφού εγώ απόμεινα αυτή που τους "μαλώνει" για τα μαθήματα. Κι έχω Στ΄. σκέψου στην πρώτη!!
Υ.γ. Ναι, ο πρώτος αστερίσκος είναι ολόσωστος!Κι εγώ τον πόνο μου λέω εδώ μέσα! :((
Y.γ. Κουράγιοοοοο!

Γιώργος Κατσαμάκης είπε...

Τσαλαπετεινέ είτε ως Ουγκάντα του Βορρά, είτε ως Δανία του Νότου είμαστε ακόμη στη θέση μας. Είναι λιγάκι σαν το "ανήκωμεν εις την Δύσιν" που κάποτε προσδιόριζε τη θέση μας στον οριζόντιο άξονα. Εγώ περιμένω να μας πουν ότι αλλάξαμε θέση στο χάρτη σε λίγο καιρό.
Για τους γονείς....χμμμ χαλαρά πρωτάκια και στην ίδια τάξη τους βλέπω...

Ρενάτα σε σκεφτόμουν γράφοντας. Θα είχε ενδιαφέρον νομίζω να μιλήσεις γι'αυτά και εσύ από πρώτο χέρι. Υποθέτω πού διαφωνείς με τα γραφόμενά μου, αφού φροντίζεις να πεις πού συμφωνείς. Πάντως η λέξη "μάθημα" μου αρέσει και την προτιμώ.... όπως και τη λέξη "βιβλαριος": είναι και οι δύο πιο σεμνές!

Γιώργος Κατσαμάκης είπε...

...χμ... ο δαίμων...:"βιβλιοθηκάριος" εννοώ, όχι "βιβλάριος"{???}

renata είπε...

Γιώργο, δε διαφωνώ παρά σ' ελάχιστα κι αυτό με τη συνάδελφο. Σε περιόδους κρίσης πρέπει να έχουμε κοινωνική συνείδηση (για τα υλικά λέω) και ζητάμε με μέτρο ή καλύτερα κάνουμε ταμείο και απαλλάσσουμε από αρκετά έξοδα τους γονείς (π.χ. ένα μικρό ποσό 1 ή 1,5 ευρώ το μήνα).
Έχω ξεκινήσει πολλάκις να γράψω αλλά είμαι τόσο θυμωμένη που καταλήγω να βρίζω.
Όταν λέω για τις ειδικότητες, δεν το λέω με κακή έννοια.Να δουλέψουν οι συνάδελφοι, αλίμονο! Ακόμα κι η αδερφή μου που είναι φιλόλογος, μου ΄πε πως τα παιδαγωγικά ήταν προαιρετικά στη σχολή της. Ούτε ισχυρίζομαι πως όλοι οι δάσκαλοι είμαστε σωστοί παιδαγωγικά.Απλά αυτή η πολυδιάσπαση αντικειμένων και οι εναλλαγές συναδέλφων, ειδικά στις δυο πρώτες τάξεις αποσυντονίζουν κομμάτι την παιδαγωγική διαδικασία.
Υ.γ. Οι ερωτήσεις των γονέων όλα τα λεφτά!! Μέχρι και στην Στ΄ακούς παρόμοιες! ;)

Кроткая είπε...

Ρενάτα, συγγνώμη, κάνουν δύο ώρες Γλώσσα?
Την εβδομάδα?
Γι'αυτό τα ελληνικά τους είναι για τα σκουπίδια?

renata είπε...

Κροτ μου, σε κάνα δυο μαθήματα εννοούσα, αλλά ήμουν τόσο φουρτουνιασμένη που το παρέλειψα κατά λάθος!

k2 είπε...

Απ'τη μια το Υπουργείο, απ'την άλλη οι γονείς (μα καλά, πόσο κουκουρούκου είναι; πόσο ανίκανοι, για να ζητάνε απ'τη δασκάλα να επιβληθεί στη θέση τους;), να δω τι θα μάθουν τα καημένα τα πρωτάκια... Κι αυτό με τ'αγγλικά απ'την Α΄Δημοτικού; Εδώ φτάνουν στο Λύκειο και δεν ξέρουν ελληνικά, τ'αγγλικά μας μάραναν; Αυτό δε με τα "γνωστικά" υπέροχο, ευτυχώς που έβαλες υποσημείωση γιατί εγώ νόμιζα ότι επρόκειται για γνωστικά παιδάκια (σε αντίθεση με τα τρελά).
Καλή σχολική χρονιά στο πιτσιρίκι σας και σ'εσάς!

Γιώργος Κατσαμάκης είπε...

Ευχαριστούμε Κουπέπι 2. Χαιρετίσματα στο 1