Τετάρτη 16 Μαΐου 2012

Κάτι ορισμοί των ημερών


Χωρίς ακόμη να έχω καταλήξει αν η ιδεολογική πίστη είναι εργαλείο ή καταφυγή. Αν αποτελεσματικότερος στη μάχη με το άδικο είσαι αν γαλουχήθηκες στη στράτευση ή αν οι εμπειρίες και η ανάγκη για επιβίωση σε έφτιαξαν αντάρτη. Αν είναι ώριμες οι αντικειμενικές συνθήκες και ο υποκειμενικός παράγοντας. Αν είναι κατάλληλες οι αντικειμενικές συνθήκες και ώριμος ο υποκειμενικός παράγοντας. Αν η μόνη μας στάση είναι η αντίσταση και η μόνη μας θέση η κριτική.

Αν αρκούν όλα αυτά. Αν πρέπει να αναθέτουμε σε μια πρωτοπορία την καθοδήγηση της οργής μας, αν πρέπει να περιμένουμε πρωτοπορία να γίνουν οι πολλοί, αν προλαβαίνουμε να δουλέψαμε για την ισχυροποίηση και διεύρυνση της επαναστατικής πρωτοπορίας που θα αντικαταστήσει το άδικο. Αν ανατρέποντας το άδικο, παίρνει αυτόματα το δίκαιο τη θέση του.

Χωρίς να είμαι σίγουρος αν χρειαζόμαστε διανοούμενους ή χειρώνακτες για να φτιάξουμε τον κόσμο. Αν ο κομμουνισμός είναι μια ηθική στάση ή μια οικονομική θεωρία. Θα τολμούσα να πω πως είμαι αριστερός; Αρκεί να επικαλούμαι το Μαρξ στην ερμηνεία του κόσμου;

Κουβαλώντας τις αμφιβολίες μου, που ολοένα αυξάνονται και βαραίνουν μεγαλώνοντας, αρκεί νομίζω να πω πως είμαι διαθέσιμος στη μάχη με το άδικο. Γιατί αν ένας αδικείται, αδικούμαι κι εγώ.

Αριστερός είναι υπό αυτή την έννοια όποιος αδικείται όταν αδικείται ο διπλανός του κι όποιος μάχεται το άδικο ακόμη και μόνος.


7 σχόλια:

Snowball είπε...

Ξέρω ότι δεν είμαι κομμουνιστής αλλά δεν ξέρω τι ακριβώς είμαι... Προτιμώ να αφήνω τους άλλους να βάζουν την ταμπέλα, εγώ δεν τα πήγαινα ποτέ καλά μαζί τους...

Πιστεύω ότι το παρακάναμε με την λεπτομέρεια και την εξειδίκευση... Μερικές φορές το να είσαι διαθέσιμος απέναντι στην αδικία είναι το πιο σημαντικό απ' όλα...

Ανώνυμος είπε...

Είναι άλλο να δίνεις εσύ τους ορισμούς, και άλλο να σου τους δίνουν.

γρηγόρης στ.

roubinakiM είπε...

"Αριστερός είναι υπό αυτή την έννοια όποιος αδικείται όταν αδικείται ο διπλανός του κι όποιος μάχεται το άδικο ακόμη και μόνος"

Ακριβώς έτσι!
Μπορώ να το χρησιμοποιώ τον ορισμό σου αυτόν;

Το Φαουδι είπε...

Και κάπως έτσι, η στάση ζωής γίνεται πολιτική τοποθέτηση.
Ελπίζω όχι μόνο αυτών των ημερών.

Γιώργος Κατσαμάκης είπε...

@roubinakiM: Να μου τον προσέχετεεεεε...

@Snowball: αρκεί νομίζω αυτή η στάση να έχει διάρκεια (όπως λέει και το Φαούδι)

@ΤοΦαούδι: Συμφωνώ (δις).

Soduck είπε...

αν τα ήξερες όλα αυτά που δεν ξέρεις, αν δεν αναρωτιόσουν μ αυτόν τον τρόπο για όλα αυτά που δεν ξέρεις... μάλλον δεν θα ήξερες καν τι μπορεί να σημαίνει αριστερός χωρίς ταμπελάκι.

Να είσαι καλά Γιώργο. Σ ευχαριστώ.

Γιώργος Κατσαμάκης είπε...

@γρηγόρης: Γρηγόρη για κάποιος ολοσδιόλου τυχαίο λόγο το σχόλιό σου είχε πάει στα "ανεπιθύμητα". Κι άργησα να το δω

@Soduck: ήσουν για μια ακόμη φορά απόλυτα σαφής και κατανοητή :)